Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Кривохатько І$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13
|
1. |
Кривохатько І. С. Дослідження впливу початкового ступеня турбулентності потоку на аеродинамічні характеристики системи двох профілів [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько, О. М. Масько, В. В. Сухов // Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов. - 2012. - Вып. 2. - С. 107-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pptvk_2012_2_13 За допомогою числових методів визначено вплив початкового ступеня турбулентності на аеродинамічні характеристики системи двох крилових профілів, зокрема на їх аеродинамічну інтерференцію. Одержано коефіцієнти підйомної сили, опору та поздовжнього моменту для обох профілів у разі початкових ступенів турбулентності 0,05, 0,3 і 2 %. Визначено, що у випадку збільшення початкового ступеня турбулентності потоку негативна інтерференція між профілями значно зменшується. Враховуючи попередні дослідження індуктивного опору літальних апаратів різних схем, для малих БПЛА можна прогнозувати виграш в аеродинамічній якості тандемної схеми з порівнянні з традиційною.
| 2. |
Кривохатько І. С. Аналіз аеродинаміки малого безпілотного літального апарата з телескопічним крилом [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько // Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов. - 2013. - Вып. 3. - С. 28-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pptvk_2013_3_6 Створено математичну модель аеродинаміки безпілотного літального апарата малого класу з телескопічним крилом у діапазоні чисел Рейнольдса Re = 125 000 - 250 000. Визначено, що зменшення хорди висувного крила слабко впливає на аеродинамічні характеристики БпЛА з телескопічним крилом в крейсерському режимі, а визначальним фактором є видовження крила. Зміна хорди висувного крила дозволяє без істотних змін АХ провести модифікацію БпЛА для двигуна іншої тяги або корисного навантаження іншої маси. За результатами розрахунку телескопічне крило залежно від розмаху має аеродинамічну якість на 8,5 - 16,3 % більшу, ніж у базового (нерозкладного) крила. Одержані характеристики дозволяють віднести телескопічне крило до перспективних напрямків розвитку безпілотної авіації малого класу, особливо з контейнерним стартом за умови вирішення конструктивно-технологічних задач. Аеродинамічну модель телескопічного крила можна використати і для безпілотних літальних апаратів "нормальної" схеми.
| 3. |
Кривохатько І. С. Критерії подібності вихрових систем літальних апаратів схеми "тандем" [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько, В. В. Сухов // Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов. - 2014. - Вып. 4. - С. 64-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pptvk_2014_4_8 Розглянуто сучасні методи розрахунку індуктивного опору літальних апаратів схеми "тандем". На основі вагових і візуальних експериментальних даних визначено характерний недолік існуючих теоретичних методів. Запропоновано новий підхід до визначення аеродинамічних характеристик літального апарата схеми "тандем". Визначено критерії подібності вихрових систем схеми "тандем", що дозволяє зіставляти результати, одержані аналітичними, числовими та експериментальними методами навіть за відсутності повної геометричної подібності випробуваних літальних апаратів або їх моделей.
| 4. |
Кривохатько І. С. Метод визначення бокової статичної стійкості літального апарату схеми "тандем" [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько // Авиационно-космическая техника и технология. - 2015. - № 3. - С. 33–40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2015_3_7 Представлено аналітичний метод визначення бокової статичної стійкості літального апарату схеми "тандем" з урахуванням інтерференції переднього і заднього крил. Проведений розрахунок показує значний вплив інтерференції на момент крену, порівняний з моментами крил та оперення. Показано залежність бокових характеристик від співвідношення розмахів крил, поздовжнього винесення та висоти коробки крил. Метод придатний для застосування при малих числах Маха та довільних числах Рейнольдса. Результати розрахунку якісно і кількісно збігаються з матеріалами випробувань моделі в аеродинамічній трубі.
| 5. |
Кривохатько І. С. Оцінка впливу повітряного гвинта на аеродинамічні характеристики літального апарата схеми "тандем" [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько, В. В. Сухов // Авиационно-космическая техника и технология. - 2016. - № 2. - С. 28–34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2016_2_6 Проведено якісну оцінку впливу повітряного гвинта за різних його розташувань на аеродинамічні характеристики літального апарата (ЛА) схеми "тандем". Запропоновано методику наближеного розрахунку розподілу швидкостей за повітряним гвинтом, якщо відомі швидкість набігаючого потоку, потужність на валу, діаметр, частота обертання та ккд гвинта на даному режимі польоту. Розглянута задача є актуальною для оцінки аеродинамічних характеристик різних ЛА. Методику засновано на теорії ідеального гвинта та емпіричних даних і реалізовано для встановлення граничних умов під час розрахунку аеродинамічних характеристик відсіку крила та крила кінцевого розмаху за присутності гвинта, так коли аналітично оцінити дані характеристики складно. Застосування методики надає можливість оптимізації аеродинамічної компоновки на початкових стадіях проектування. Методика призначена для ЛА, що здійснюють політ за низьких чисел Маха.
| 6. |
Кривохатько І. С. Вибір аеродинамічної схеми безпілотного літального апарату контейнерного старту з врахуванням забезпечення бокової стійкості [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько, О. М. Масько // Інформаційні системи, механіка та керування. - 2014. - Вип. 10. - С. 69-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ismk_2014_10_11 Досліджено питання формування загального аеродинамічного обрису безпілотного літального апарату контейнерного старту. Обгрунтовано застосування аеродинамічної схеми тандем. Запропоновано підхід у визначення раціональних геометричних розмірів окремих частин безпілотного літального апарату. Одержані теоретичні характеристики перевірялись експериментально та підтвердили теоретичні розрахунки. Запропоновано методику визначення обрису та визначені перспективні напрями дослідження.
| 7. |
Кривохатько І. С. Чисельне та експериментальне дослідження аеродинаміки телескопічного крилa [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько, О. В. Пулава, В. В. Сухов // Механіка гіроскопічних систем. - 2014. - Вип. 27. - С. 93-102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mgs_2014_27_15 Розглянуто проблему визначення аеродинамічних характеристик телескопічного крила безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Надано теоретичне обгрунтування переваги телескопічного крила над звичайним крилом з точки зору аеродинамічної якості. Проведено числові та експериментальні дослідження аеродинамічних характеристик телескопічного крила за низьких чисел Рейнольдса. Проаналізовано характерні аеродинамічні залежності телескопічного крила за різної геометрії висувних частин. Експериментально встановлено, що за використання висувної частини площею 32,9 % площі крила, максимальна аеродинамічна якість літального апарата підвищується на <$E DELTA K sub max~symbol Ы~4,4> (із 11,6 до 16,0). На основі цього можна стверджувати про перспективність використання телескопічного крила для малих БПЛА контейнерного старту. Показано, що панельно-вихровий метод можна використовувати лише для грубої оцінки аеродинамічних характеристик телескопічного крила на етапі ескізного проектування.
| 8. |
Кривохатько І. С. Аналітичне та експериментальне визначення аеродинамічних характеристик літального апарата схеми "тандем" [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько, В. В. Сухов // Механіка гіроскопічних систем. - 2014. - Вип. 28. - С. 59-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mgs_2014_28_9 Уточнено аналітичний метод визначення скосу потоку за крилом, аеродинамічних коефіцієнтів піднімальної сили та моменту тангажа літального апарата (ЛА) схеми "тандем". Математична модель базується на формулі Біо - Савара та уникає наближеного обчислення невизначених інтегралів згідно з класичною теорією. Метод є придатним за низьких чисел Маха і довільних чисел Рейнольдса. Проведено порівняння результатів, одержаних згідно з даним методом, з експериментальними даними; одержано добре узгодження теорії з результатами випробувань в аеродинамічній трубі. Створена математична модель надає можливість у майбутньому оптимізувати аеродинамічний обрис ЛА схеми "тандем" за різними критеріями.
| 9. |
Кривохатько І. С. Підвищення аеродинамічної якості літального апарата схеми "тандем" підбором профілів крил [Електронний ресурс] / І. С. Кривохатько // Механіка гіроскопічних систем. - 2015. - Вип. 29. - С. 92-104. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mgs_2015_29_13 За допомогою аналітично-розрахункового методу проведено порівняння аеродинамічної якості та поздовжньої стійкості компоновок безпілотного літального апарата схеми "тандем" із від'ємним і нульовим кутами деградації - в останньому випадку з напливами на передньому крилі, а також із різними профілями на передньому та задньому крилах. Показано, що за від'ємного куту деградації схему можна використовувати в широкому діапазоні центрівок та оптимізувати для крейсерського режиму польоту (з нульовими балансувальними втратами) за збереження стійкості на великих кутах атаки. За нульового куту деградації система з напливами або з різними профілями також може бути стійкою в широкому діапазоні кутів атаки, але характеризується значними балансувальними втратами. Для їх уникнення можна використовувати профілі з додатним коефіцієнтом, однак це також призводить до втрати максимальної аеродинамічної якості.
| 10. |
Богиня Е. О. Аеродинамічні характеристики телескопічного крила [Електронний ресурс] / Е. О. Богиня, І. С. Кривохатько // Інформаційні системи, механіка та керування. - 2018. - Вип. 18. - С. 78-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ismk_2018_18_12 За последнее десятилетие одним из распространенных методов запуска БпЛА становится контейнерный или трубный старт, для которого на аппаратах целесообразно использовать телескопические крылья. На сегодняшний день аэродинамические характеристики телескопического крыла изучены в меньшей степени, чем крыльев постоянной геометрии. В данной работе исследованы аэродинамические характеристики телескопического крыла, рассчитанные с помощью конечно-элементного (Ansys) и панельно-вихревого методов, а также полученные в эксперименте, проведенном в аэродинамической трубе. Конечно-элементный метод с использованием неструктурированной сетки способен учитывать вихри на стыках между секциями телескопического крыла и позволяет получить более точный результат касательно коэффициента подъемной силы. Оба метода позволяют в первом приближении оценить уменьшение коэфициента сопротивления от изменения размаха крыла. Однако панельно-вихревой метод более точно показывает характер изменения коэфициента сопротивления от коэфициента подъемной силы, с увеличением которого изменение сопротивления растет.
| 11. |
Войтюк О. О. Вплив вінглетів на аеродинамічні характеристики літального апарату схеми "Тандем" [Електронний ресурс] / О. О. Войтюк, І. С. Кривохатько // Механіка гіроскопічних систем. - 2017. - Вип. 34. - С. 100-110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mgs_2017_34_13 Аэродинамическая схема "тандем" позволяет получить выигрыш в подъемной силе и в грузоподъемности при ограниченном размаха крыльев. Благодаря этому она нашла новое применение в современных беспилотных летательных аппаратах (БПЛА). Однако, увеличение количества несущих поверхностей приводит к увеличению воздушного сопротивления летательного аппарата. Для борьбы с таким явлением на классических аэродинамических схемах применяют винглеты - небольшие дополнительные элементы на концах крыла, разрешающие уменьшить индуктивное сопротивление и увеличить подъемную силу. Проведенное исследование позволяет оценить влияние винглетов на аэродинамическое качество, степени продольной, поперечной и путевой статической устойчивости для летательных аппаратов схемы "тандем".
| 12. |
Панасюк Р. В. Інтегральне аеродинамічне компонування безпілотного літального апарату [Електронний ресурс] / Р. В. Панасюк, І. С. Кривохатько, Д. М. Зінченко // Механіка гіроскопічних систем. - 2018. - Вип. 36. - С. 89-102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mgs_2018_36_13 С помощью панельно-вихревого метода выполнено моделирование обтекания расчетных моделей различных схем компоновки беспилотного самолета - классическая схема, "тандем", "утка" и "утка модифицированная". Рассмотрено влияние особенностей различных схем компоновки на условия балансировки, несущие свойства и значение аэродинамического качества (АДК). Получены аэродинамические характеристики, выполнен анализ максимального значения АДК, несущих свойств и характеристик устойчивости. Проведена оценка приемлемости для различных схем компоновки в условиях реализации режима максимального АДК.
| 13. |
Руденко А. С. Дослідження впливу технологічних відхилень на аеродинамічні характеристики безпілотних літальних апаратів [Електронний ресурс] / А. С. Руденко, І. С. Кривохатько // Інформаційні системи, механіка та керування. - 2019. - Вип. 20. - С. 98-110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ismk_2019_20_14
|
|
|